Στο επίκεντρο της συζήτησης του 4ου Heineken Growth Makers που πραγματοποιήθηκε, βρέθηκαν η βιωσιμότητα και η κυκλική οικονομία αλλά και οι ευκαιρίες που δημιουργεί η πρόκληση της βιώσιμης ανάπτυξης για συνεργασίες μεταξύ μεγάλων εταιρειών και νεοφυών σχημάτων.
cafe del mar τραγουδια
θεατρο αστορια προγραμμα
Την εκδήλωση άνοιξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κος Αλέξανδρος Δανιηλίδης. Στη συνέχεια διεξήχθη συζήτηση πάνελ με τη συμμετοχή της κυρίας Φοίβης Κουντούρη, Καθηγήτριας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Συμπροέδρου του Ελληνικού Δικτύου Λύσεων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (UN SDSN GREECE), του κυρίου Δημήτριου Σύρμου, Προέδρου του Συνδέσμου Βιομηχάνων Πλαστικών Ελλάδος, και του κυρίου Κωνσταντίνου Κωνσταντίνου, Γενικού Διευθυντή του Συμβουλίου ΣΕΒ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Ο κύριος Αλέξανδρος Δανιηλίδης τόνισε ότι οι εταιρικές πρωτοβουλίες επηρεάζουν θετικά τον τρόπο που σκέφτονται οι κοινωνίες, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο: «H Heineken έχει πρωτοστατήσει σε πρωτοβουλίες για την υπεύθυνη κατανάλωση και την ασφάλεια στην εργασία που έχουν συμβάλει αποτελεσματικά στη διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών για την προστασία της ζωής σε ολόκληρες κοινωνίες και κυρίως σε φτωχότερες χώρες. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις ευκαιρίες που δημιουργεί η βιώσιμη ανάπτυξη για συνέργειες μεταξύ της βιομηχανίας και του οικοσυστήματός καινοτομίας:
«Οι μεγάλες εταιρείες έχουν τους πόρους και την τεχνογνωσία ενώ οι νεοφυείς επιχειρήσεις πυροδοτούν την ανάπτυξή τους με καινοτομία και δημιουργικότητα. Υπάρχουν πολλά στα οποία μπορούμε να συνεργαστούμε για να διευρύνουμε την αλυσίδα παραγωγής αξίας για όλη την κοινωνία». Η κυρία Φοίβη Κουντούρη μίλησε για τη σημασία του Διεθνούς Δικτύου για την Βιώσιμη Ανάπτυξη των Ηνωμένων Εθνών (UN SDSN) και το Climate KIC (Knowledge and Information Community) που αποτελούν δύο εργαλεία τα οποία μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στη βιώσιμη ανάπτυξη:
«Οι δύο φορείς έχουν ως στόχο να επικοινωνήσουν τα καινοτόμα αποτελέσματα της επιστημονικής και ερευνητικής κοινότητας στον επιχειρηματικό και τον πολιτικό κόσμο, αλλά και την κοινωνία των πολιτών, ούτως ώστε να αρχίσει η εφαρμογή τους, η οποία θα βοηθήσει στη βιώσιμη ανάπτυξη όπως αυτή καταγράφεται στους 17 στόχους που έθεσε ο ΟΗΕ». Ο κύριος Δημήτρης Σύρμος υποστήριξε ότι η βιομηχανία και η πρώτη ύλη δεν είναι «ρυπογόνες» και τόνισε ότι η ρύπανση προκαλείται από κακές καταναλωτικές συμπεριφορές που μπορούν να διορθωθούν με καλύτερη ενημέρωση και παιδεία:
«Μόνο μέσω της ανακύκλωσης, όπως αυτή προβλέπεται στην πρόσφατη Οδηγία της ΕΕ για την κυκλική οικονομία, μπορούμε να δώσουμε λύση στο πρόβλημα της ρύπανσης και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη και βιώσιμο περιβάλλον. Η βιομηχανία πλαστικών είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις προκλήσεις που θέτει η νέα Οδηγία της ΕΕ. Η κυκλική οικονομία χρειάζεται απαραίτητα τη συνδρομή όλων για να λειτουργήσει ως αλυσίδα παραγωγής αξίας.
Ο κύριος Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου μίλησε για τους 17 στόχους του ΟΗΕ, οι οποίοι έθεσαν τη διεθνή κοινότητα μπροστά στην πρόκληση αντιμετώπισης καίριων περιβαλλοντικών και κοινωνικών προβλημάτων παγκόσμιου βεληνεκούς, παρέχοντας μια κοινή πλατφόρμα επικοινωνίας και διαλόγου και τόνισε «Για την χώρα μας, η θεσμική διαμόρφωση του κατάλληλου μίγματος κινήτρων και αντικινήτρων αλλά και η επιτάχυνση στη λήψη αποφάσεων, είναι κρίιμες για την μετάβαση στα επιχειρηματικά και καταναλωτικά μοντέλα που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες».
Στο πλαίσιο του προγράμματος, ο κύριος Σπύρος Μορισαίος, Senior στις Υπηρεσίες Κοινωνικής Αλλαγής και Βιωσιμότητας της Ernst&Young, παρουσίασε συνοπτικά τη μεθοδολογία «Impact Measurement for Sustainability» τονίζοντας ότι η κοινωνική ανταποδοτικότητα μίας επένδυσης μπορεί να καθορίσει την πρόσβασή της σε επενδυτές και κεφάλαια. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με παρουσίαση καινοτόμων ομάδων και startups με εφαρμογές, προϊόντα και υπηρεσίες στοuς τομείς της βιωσιμότητας και της κυκλικής οικονομίας. Παρουσιάστηκαν οι εταιρείες // ομάδες:
Η sustainable food movement in Greece που έχει στόχο τη μείωση της σπατάλης τροφίμων (food waste) και την προώθηση της βιωσιμότητας στη βιομηχανία της Γαστρονομίας. Η bee camp που αποτελεί πρωτοβουλία με κοινωνικό και περιβαλλοντικό χαρακτήρα για περισσότερο βιώσιμες, συμμετοχικές και πράσινες πόλεις. Η biomas η οποία έχει αναπτύξει εφαρμογή που συμβάλλει στην ανάπτυξη του εγχώριου και διεθνούς εμπορίου βιοενέργειας και ενισχύει τον σχεδιασμό της αλυσίδας εφοδιασμού βιομάζας.
Η Recycglobe που αναπτύσσει και προμηθεύει software και hardware συστήματα διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης σε ιδιωτικές ή δημοτικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην συλλογή και επεξεργασία ανακυκλώσιμων υλικών. Το 4ο Heineken Growth Makers συντόνισε ο δημοσιογράφος Νεκτάριος Νώτης, εκδότης του FnB Daily.
Λίγα λόγια για το Heineken Growth Makers
Μέσα από το Growth Makers, η Heineken φιλοδοξεί να ενδυναμώσει τους νέους επιχειρηματίες με γνώση, δεξιότητες και καθοδήγηση, να καλλιεργήσει συνέργειες με θεσμικούς και παραγωγικούς φορείς που θα επιφέρουν προστιθεμένη αξία στο οικοσύστημα και να συμβάλει στη δημιουργία μίας νέας κουλτούρας επιχειρηματικότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου